27 Mayıs 2007 Pazar

Pars Kiraz Operasyonu: Silah Ateşleri

Filmin çatışma sahnelerinde kullanılan silahların zaten ateşleme mekanizmaları vardı. Ancak bu ateşler çok kısa süren flaşlar şeklinde olduklarından bazılarının (teknik olarak aslında 180° shutter ile çekilirse, neredeyse flaşların yarıya yakını), filme pozlanması mümkün değildi. Bazılarınınsa, kamera açısına bağlı olarak, etkisi az görülüyordu. Biz bu flaşların eksik olanlarını dijital olarak ekledik. Aşağıda seyredebileceğiniz sekansta, flaşların yarıya yakını dijital olarak sonradan eklenmiştir.


Bu tip silah flaşları genelde stüdyoda çekilen keylenebilir (siyah, ya da mavi renk) fonun önünde çekilir. Sonra da asıl aksiyon planı ile birleştirilir. Bu tip görüntüler genelde Artbeats türü stoklarda hazır olarak da bulunur, ancak bizi bu filmde stok tekniğini uygulamayı seçmedik. Bunun aslında 2 temel nedeni vardı:

  1. Stok görüntülerdeki flaşların hepsi, gerçek çekimde pozlanabilmiş flaşlara tam olarak benzemeyecekti.
  2. Stok görüntülerde, flaşların çekildiği açıların elimizdeki silah atışlarının açılarıyla oturması da sorun olacaktı.

Bunun üzerine bu tip silah flaşlarının dijital olarak oluşturulmasını sağlayan (temelde bir particle yazılımı) bir yazılımla flaşları oluşturduk.


Silah flaşlarını oluşturduğumuz yazılımın arabiriminden bir screenshot

Öncelikle sahnedeki her oyuncunun silahına mümkün olabildiğince benzeyen presetler hazırladık. Sonra da oyunu takip ederek her oyuncunun kendi silah preseti ve o anda silahı doğrulttuğu açıya göre, her bir flaşı teker teker yerleştirdik. İşte bu açıyı ayarlama özelliği stok görüntüye göre çok daha gerçekçi bir sonuç alabilmemizi sağladı.


Bu planlarda yapılan tek iş sadece flaşları yerleştirmek olmadı. Flaşların ortama yaptığı etkiyi de bazen yapmamız gerekti. Örneğin silah flaşının oyuncunun parmaklarını aydınlatması, ya da su damlalarının hava da olduğu karelerde, silahtan çıkan alevin parlayan damlacık görüntüsü oluşturması gibi...

Hiç yorum yok: