Bu projeyle ilgili ilk görüşmelerde, 2D çizim ortam üzerine uygulanacak greenbox çekim düşünülüyordu. Sette rampalar kurulup oyuncuyu gerçekten yuvarlamak, bu çekimleri animasyon hammadesi gibi kullanmak gibi uygulamalar konuşulurken müşterinin istediği final etki için aslında 2D tasarım + 3D ortam + greenbox çekim + 3D eşleme gerektiği anlaşıldı.
Compositing uygulaması sırasında yaşanabilecek problemleri minimuma indirmek, böylece emek=zaman tasarrufu yapabilmek için hem çekim öncesi çalışmalar sırasında, hem de sette, görsel efekt danışmanı olarak projeye dahil olduk.
Filmin greenbox montajı. (Çok eğlenceli) Filmin montaj aşamasındaki oldukça ham hali bu videoda. Özellikle rulo adamın ayak ve kafası için yapılan çekimler çok ilginç.
Modellenen bitki tasarımlarının kağıt üzerindeki ilk hali
3D'de kullanılmak için renklendirilmiş çizimler.
Arka planları ve tüm sahne öğelerini önce kağıt üzerinde çizip ve boyadık. Sonra bu çizimlerle aynı formda objeleri modelleyip, kendilerine map ederek kalınlık verdik ve sahnede olmaları gereken yerlere yerleştirdik.
Cut-out tekniğini andırarak anime edilen tavşanın modellenen parçaları.
Tavşan da aynı şekilde 2D'de tasarlanmıştır.. Fakat hareketlendirmek gerektiğinden bir kaç farklı poz (yandan, önden vb) çizilmiştir. Basitçe rig (karakterin haraketlendirilmesi için setup kurma işlemi) edilip haraketlendirilmiştir..
Kağıt rulosunun tepeden aşağı zıpladığı Maya sahnesinden bir screenshot
Rulonun arka kısmındaki açılan kuyruğun animasyonunu, kumaş simülasyonu (nCloth) ile yaptık.
Kağıt rulosunun dere üzerinden zıpladığı Maya sahnesinden bir screenshot
Planlardan birini kompozitleyen inferno setup'ından bir screenshot
Çekimden gelen tuvalet kağıdı adamı, inferno'da yeşilden ayırarak, Maya'da yaptığımız Familia 3D rulo modeline yerleştirdik.
Çekimleri Film Sokağı Stüdyoları'nda gerçekleştirilen filmin kamera arkasını, yukarıdaki quicktime filmde seyredebilirsiniz.
19 Haziran 2007 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder