15 Şubat 2008 Cuma

ULAK

Çağan Irmak'in yeni filmi Ulak , bilinmeyen bir zamanda, bilinmeyen biryerde geçen fantastik bir öyküyü anlatan bir film. Çağan Irmak anlatmak istediği hikayeye uygun bir dekor yaptırmıştı ama kameranın uzaklarda gördüğü tepeler fantastik öyküye uygun nesneler barındırmadığı için buraların MattePaint olarak hazırlanıp uygun yerlere yerleştirilmesi planlandı. Ayrıca, tepelerde bulunan elektrik direkleri ve evler gibi birtakım nesnelerin de silinmesi gerekiyordu. Hazırlanan MattePaint'lerle görünmesini istemediğimiz nesnelerin kamuflajını sağlamakla birlikte ortama yeni bir atmosfer getirmiş olduk. Aşağıdaki örnek karelerde resmin orijinal, ve final hallerini görebilirsiniz.








Sahil planlarında buranın bir liman olduğu hissinin oluşturulması isteniyordu. Hazırlanan MattePaint'le içinde liman barındıran yeni bir sahil ve denizdede gemiler yapıldı.




Filmin baş karakteri Zekeriya, şehre doğru ilerlerken;


Video thumbnail. Click to play
Orijinal(QuickTime)


Video thumbnail. Click to play
Final(QuickTime)




Kuyudan ışık hüzmelerinin çıkması gereken planlarda toplam 4 aşama sonucunda istenilen sonuca ulaşıldı. Öncelikle particle simulation, ardından camera tracking , particle'ların uygun kamera ile 3D render yapılması ve hepsinin birleştirilmesi.

Video thumbnail. Click to play
Orijinal(QuickTime)




Video thumbnail. Click to play
Maya Sahnesi(QuickTime)



Video thumbnail. Click to play
Final(QuickTime)



Video thumbnail. Click to play
Final(QuickTime)





1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.